Producent wykonawczy Marcus Nilsson odpowiedzialny za grę Need for Speed: Rivals informuje, że niezależnie od platformy gra będzie posiadać ograniczenie 30 FPS.
Wybór który podjęliśmy zgodny jest z naszymi przekonaniami. Istotnym dla gracza jest dostać wiele rzeczy w tym samym czasie. Wszystko może się zdarzyć w AllDrive, to jest główna innowacja w grze. Nie ma trybu single, multi czy co-op. To wszystko dzieje się jednocześnie.
Dlatego największy nacisk kładziemy na gameplay, ponieważ sądzimy, że 30 klatek na sekundę jest wystarczającym doświadczeniem.
Z wypowiedzi wynika, iż 30 FPS jest świadomym wyborem twórców, nie ograniczeniem sprzętowym. Ja byłbym bliżej stwierdzenia, że jest to zwykłe lenistwo developerów, którzy nie chcą przystosować gry do konsol nowej generacji i zadowalają się rezultatami uzyskiwanymi na PS3 i Xbox360.
Najprzyjemniejszą zabawą będzie ta w gronie kilku znajomych. Od kiedy stworzyliśmy AllDrive nie postulowaliśmy za 24 bądź 36 graczami, ponieważ to nie ma sensu i wprowadza tylko chaos.
Celem EA jest stworzenie gry dla kilku osób jednocześnie, podobny zabieg mieliśmy w serii Test Drive Unlimited gdzie po połączeniu się z serwerem widzieliśmy maksymalnie kilku graczy na mapie.
Need for Speed: Rivals zadebiutuje jesienią tego roku. Jednocześnie będzie mieć konkurencję ze strony The Crew i DriveClub.