W sieci pojawia się coraz więcej informacji jakoby to PS4 było prawdziwą konsolą nowej generacji zamiast Xbox One, które ustępuje jej o blisko 50%!
Popularny polski developer Adrian Chmielarz poprzednio pracujący w People Can Fly aktualnie w swoim studiu The Astronauts na swoim Twitterze zamieścił krótki komunikat:
Wiem, że specyfikacja nie jest najważniejsza, liczy się opowieść jednak wszyscy developerzy gier AAA twierdzą, że PS4 jest 50% szybsze.
Te informacje potwierdził również wszystkim znany serwis EDGE
Twórcy twierdzą, że pamięć jest około 40-50% szybsza na PlayStation 4, podobnie jak ALU w układzie graficznym (odpowiedzialne za obliczenia matematyczne). Przy tej samej wersji gry w rozdzielczości 1920×1080 PS4 obsługuje ponad 30 klatek na sekundę, w przypadku Xbox One wymagane jest obniżenie rozdzielczości do poziomu 1600×900 by osiągi były zbliżone do około 20 klatek.
Xbox jest znacznie słabsze, korzystanie z ESRAM jest problematyczne.
Deweloperzy informują również, że Microsoft jest daleko w tyle jeśli chodzi o aktualizację sterowników do swojej platformy. Xbox ma jednak przewagę jeśli chodzi o dużą liczbę obliczeń obciążających procesor
Załóżmy, że generujemy coś proceduralnie czy tworzymy obraz na bazie śledzenie promieni – co wymaga szybkiego dostępu do pamięci, a nie teksturowania czy jednostek logicznych. Xbox One jest wtedy trochę szybszy.