Rozmowa z Gaijin Entertainment o WarThunder na Playstation 4

War Thunder to jedna z produkcji free to play, które zadebiutują na Playstation 4 w dniu pojawienia się jej na rynku. Ta produkcja pozwoli nam zasiąść za sterami myśliwców, czołgów (w przyszłości) i statków w realiach bliskich drugiej wojnie światowej.

Rozmowę przeprowadził Anton Yudintsev.

Jak znaleźliście w sobie chęć do tworzenia gier na PS4?

To było naprawdę ciekawe. PS4 jest platformą nowej generacji, a nawet z naszym doświadczeniem w tworzeniu gier na konsole, odkryliśmy naprawdę niesamowite funkcje, które doskonale pasują do naszej wizji War Thunder, który był pierwotnie projektem na PC, a niedawno zostało ogłoszone, że jest w trakcie tworzenia dla urządzeń mobilnych . Ze względu na możliwości jakie daje nam PlayStation4, będziemy w stanie rozwijać wiele bardzo ciekawych funkcji, które nie są obecnie prezentowane w naszej wersji na platformie PC, która jest w fazie otwartych beta testów. Funkcje te będą gotowe dla graczy konsol Sony już na starcie.

Informacje prasowe wspominają o opcji śledzeniu głowy – jak łatwe jest to do zrobienia z PS4 Eye?

To jest po prostu świetne. PS4 Eye pracuje na wyższej rozdzielczości i większej liczbie klatek na sekundę, niż PS3 Eye (który został użyty do opcji śledzenia głowy w Gran Turismo). Jest również podwójna kamera co oznacza, że można oddzielić gracza od osoby stojącej w tle. To będzie w zasadzie jak TrackIR ale bez żadnych dodatkowych urządzeń zamontowanych na głowie – Wystarczy sama twarz.

Czy uważasz, że śledzenie głowy stanie się standardem w przyszłych tytułach na PS4?

Zdecydowanie nie wszystkie gry potrzebują tej opcji, ale jest ona bardzo ceniona w niektórych gatunkach, zwłaszcza symulatorach i produkcjach wojennych. Myślę, więc, że przyszłość systemu monitorowania głowy w PS4 zapowiada się bardzo obiecująco.

Dlaczego zdecydowaliście się na współpracę z Sony, a nie Microsoft?

Microsoft jest naszym dobrym partnerem od dawna. Ale to Sony obecnie jest bardziej otwarte i bardziej aktywnie poszukuje nowych koncepcji na gry, nowych modeli biznesowych i nowych tytułów niż Microsoft. Ale wszystko może się zmienić w przyszłości – potencjalnie możemy pracować na dowolnej platformie, jeżeli  jej właściciel  nie postawi granicy między naszymi graczami. Obecnie  PS4 jest najbardziej otwarta platformą, daje nam to możliwość udostępnienia klientom War Thunder w wersji na konsolę, co jest naprawdę fajne i jest to coś czego brakowało przemysłowi od lat. Japończycy naprawdę chcą pomóc nam zrobić świetną grę dla naszych fanów, a to dużo znaczy dla procesu tworzenia gry dla każdej konsoli.

Czy wersja na PS4 będzie tylko z widoku pierwszej osoby?

Oczywiście, że nie. Będziemy mieć całą gamę podglądów dostępnych dla graczy komputerowych – z kokpitu, z wirtualnego kokpitu, widok z trzeciej osoby, jako strzelec lub za pośrednictwem wzroku bombowego. Więc, nie będziemy ograniczeni przez PS4 w żaden sposób.

Czy są jakieś znaczące różnice pomiędzy wersją PlayStation 4 a komputerową?

Większe efekty wizualne, przynajmniej na jakiś czas (nie sądzę, że przeciętny komputer będzie tak mocny w niedalekiej przyszłości). Śledzenie Głowy, rodzime cechy społecznościowe (takie jak streaming) i kilka innych bajerów mogą zaznaczyć różnicę między War Thunder w wersji PS4 a PC.

Nie wiem, jaka będzie cena nowej konsoli, ale zwykle jest znacznie mniejsza niż dobrego komputera przystosowanego do gier – a czasami tańsza niż sama, nowa karta graficzna.

Jaka jest maksymalna liczba graczy na mapie w wersji na PS4?

Taka sama jaka będzie na PC (to zależy od trybu gry).

Czy będzie łączność pomiędzy PS4 i wersją PC?

Na pewno! Nigdy byśmy nie rozpoczęli współpracy, jeśli Sony zabroniło by takiego połączenia. Oni są za wszystkim za.

Chcesz wydać wersję mobilną, a Sony często reklamuje w PS4 możliwość wzajemnych połączeń z  takimi urządzeniami, będzie taka wymiana pomiędzy PS4 a Mobile War Thunder?

Prawdopodobnie – tak. Pracujemy w kierunku osiągnięcia tego celu. W końcu możemy wziąć wszystkie gry z nami, tak jak widzimy, tablety i inne sprzęty mobilne stają się coraz bardziej zdolne do pracy z grami wideo. Przyszłość nadchodzi szybko.

Czy są jakieś plany wprowadzenia gry na PS Vita?

Jeszcze nie. Ale wszystko może się zmienić, nie jesteśmy bardzo dużą firmą. Może później. Nie wykluczamy tego.

Jak zamierzasz rozpowszechniać grę – będzie całkowicie free-to-play, czy z wpisowego? I będzie tylko do pobierania?

Free-to-play, tylko pobieranie.

Czy możemy spodziewać się że Star Conflict zobaczymy na PS4?

Bądźcie czujni!

Czy ten tytuł zobaczymy wraz z premierą nowej konsoli?

Mamy nadzieję, że tak, ale nie jest to ostateczna data wydania zarówno PS4 jaki i War Thunder. Uważamy jednak, że będziemy obecni przy premierze konsoli lub bardzo blisko niej.