Microsoft nie chciał Heavy Rain na Xbox!

Zanim Heavy Rain wydane jako tytuł ekskluzywny na PS3 jednak wcześniej zostało odrzucone przez Microsoft..

Amerykański gigant obawiał się poruszanej w grze tematyki porwań dziecka jak i drastyczności scen. Takie informacje ujawnił założyciel Quantic DreamDavid Cage.

Microsoft początkowo chciał pracować z francuskim studiem z powodu wydanego kilka lat wcześniej Fahrenheit. Premiera tego interaktywnego dramatu miała miejsce na Xbox 360 i PC w roku 2005.

Oni naprawdę chcieli zrobić coś z nami i naprawdę kochali Fahrenheit. Nie chcieli jednak skandalu.

W czasie swego wystąpienia Cage podkreślił, że Microsoft to wspaniała firma i jest jak najdalszy od jej krytykowania. Sony było w stanie zaakceptować bardziej kontrowersyjne tematy. Heavy Rain zostało im opisane jako gra niosąca bardzo mocne, emocjonalne doświadczenie, ale nie w wulgarny sposób. Obie strony dobrze się rozumiały i tak powstało Heavy Rain.

Cage wraz ze Studiem Quantic Dream pracuje aktualnie nad Beyond: Dwie Dusze, które premierę będzie mieć 8 października.